Usein kysyttyjä kysymyksiä

En ole bisnesnainen enkä diplomi-insinööri. Voinko silti tulla mukaan?

Kyllä voit. Yhdistämme korkeasti koulutettuja ja urasuuntautuneita äitejä, jotka haluavat kehittää itseään ammatillisesti myös perhevapaiden aikana ja tutustua muihin samanhenkisiin naisiin – tärkeintä siis on, että koet kuuluvasi siihen joukkoon! Jäsenistössämme on hyvin monilla eri aloilla, niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella työskenteleviä ihmisiä, joiden koulutustaustat vaihtelevat valtiotieteellisestä teologiseen ja eläinlääketieteellisestä kasvatustieteisiin.  

Voiko MiBin tilaisuuksiin osallistua lapsen kanssa?

Ehdottomasti! Lapset ovat aina tervetulleita tilaisuuksiimme muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta (esim. jotkin työpajat ja yritysvierailut), ja niistäkin ilmoitamme aina erikseen.

Pääsenkö mukaan, vaikka vasta odotan lasta?

Kyllä pääset, sillä myös odottavat äidit ovat kohderyhmäämme.

Saavatko isätkin osallistua?

Isätkin voivat osallistua tilaisuuksiimme mikäli ovat liittyneet yhdistyksen jäseniksi, mutta ensisijaisesti toimintamme on kohdistettu äideille.

Minkä ikäisen ja monenko lapsen kanssa voi osallistua?

Mitään ikärajaa ei ole. Pääasiassa lapset ovat 0–5-vuotiaita, mutta isommatkin lapset ovat tervetulleita, mikäli viihtyvät tämäntyyppisissä tilaisuuksissa. Isommille lapsille kannattaa varata mukaan jotain heitä kiinnostavaa tekemistä. Lapsia voi olla mukana useampikin, mutta ilmoitathan siitä ilmoittautumisen yhteydessä.

Miten liityn jäseneksi?

Täytä jäsenlomake täällä! Saat sen jälkeen sähköpostiisi ohjeet jäsenmaksun maksamiseksi. MiB ry:n jäsenmaksu on 30 euroa/vuosi.

Kuka toimintaa pyörittää?

 Mothers in Business MiB ry:n hallitukseen ja aktiiviporukkaan kuuluu yhteensä yli 220 äitiä, jotka tekevät työtä vapaaehtoisvoimin. Lisäksi yhdistyksellä on kaksi työntekijää.

Mihin jäsenmaksut käytetään?

Yhdistyksen suurimmat kuluerät liittyvät tilavuokriin, matkakuluihin sekä hallinnollisiin kuluihin kuten henkilöstökuluihin, yhdistysrekisterimaksuihin, viestintään ja tietojärjestelmiin ym. Suurin osa työstä tehdään vapaaehtoistyönä.

Miten saan tiedon tapahtumista?

1. Tulevat tapahtumamme on listattu nettisivuillamme paikkakunnittain (Helsinki, Tampere, jne). Suurin osa tapahtumistamme on avoimia vain yhdistyksen jäsenille, joten kannattaa liittyä jäseneksi. Tällöin saat uutiskirjeellä ensimmäisenä tiedon tapahtumista ja ilmoittautumislinkit suoraan sähköpostiisi.

2. Jäsenenä voit tilata oman paikallisjaostosi tapahtumakutsujen lisäksi myös jonkun toisen paikkakunnan tapahtumakutsut. Voit tilata tapahtumakutsut liittyessäsi jäseneksi sekä muuttamalla omia jäsentietojasi (vaatii kirjautumisen) jäsenrekisterissämme.

3. Seuraa MiBin Facebook-sivua ja Twitter-tiliä, joissa tiedotamme ajankohtaisista asioista.

4. Liity sinulle sopivaan tai sopiviin suljettuihin Facebook-ryhmiin. Niihin päästäkseen ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen:

Millä paikkakunnilla toimintaa on?

Tällä hetkellä toimintaa on pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa, Vaasassa, Kuopioss, Oulussa ja Jyväskylässä sekä Rovaniemen, Lahden ja Kouvolan seuduilla järjestetään vertaiskahvitoimintaa. Mahdollisesti toimintaa on tulossa myös muille paikkakunnille, joten pysy kuulolla. Jos haluat lähteä kehittämään toimintaa paikkakunnallasi, ole yhteydessä meihin.

Miten voin muuttaa jäsentietojani?

Jäsen voi muokata omia jäsentietojaan kirjautumalla jäsenrekisterin jäsensivuille. Käyttäjätunnuksena toimii jäsenen rekisteriin ilmoittama sähköpostiosoite.

Miten yhdistyksestä voi erota?

Yhdistyksestä voi erota ilmoittamalla siitä sähköpostitse osoitteeseen info@mib.fi.