Hae mukaan MiB ry:n hallitukseen!

Sykkiikö sydämesi perheystävällisemmän työelämän ja tasa-arvon edistämiselle? Onko sinulla paloa strategiseen hallitustyöskentelyyn ja voimakkaasti kasvua hakevan yhdistyksen kehittämiseen? Hae mukaan MiB ry:n hallitukseen!

Millaista hallitustyöskentely on?

Hallitus huolehtii yhdistyksen toiminnan asianmukaisesta järjestämisestä. Hallituksen tehtävänä on mm. hoitaa yhdistyksen asioita lain, sääntöjen ja yhdistyksen päätösten mukaan, huolehtia yhdistyksen taloudesta ja omaisuudesta, tehdä aloitteita yhdistyksen toiminnan kehittämiseksi, huolehtia riskien hallinnasta sekä tukea toiminnanjohtajaa hänen tehtävässään. Hallituksen puheenjohtaja johtaa hallituksen työskentelyä ja toimii toiminnanjohtajan esihenkilönä.

Hallitus kokoustaa noin kerran kuukaudessa. Kokouksiin järjestetään tarvittaessa etäyhteys, ja korona-aikana olemme kokoustaneet täysin etänä. Kokousten välillä työskennellään tarpeen mukaan työryhmissä ja muissa kokoonpanoissa yhteisten projektien parissa.

Hallitus työskentelee kollektiivina, mutta jokaisen osaamista ja asiantuntemusta hyödynnetään. MiB ry:n säännöissä on määritelty kolme osaamisaluetta (talous, viestintä, vaikuttamistyö), joihin pyritään valitsemaan nimetyt hallitusjäsenet. Loput hallituksen jäsenet ovat nk. yleisjäseniä. Käytännössä hallitustyössä on todettu olevan hyötyä monenlaisesta osaamisesta, kuten esimerkiksi HR-osaamisesta, johtamiskokemuksesta, MiBin paikallisjaostojen ja aktiivitoiminnan tuntemuksesta, kansainvälisen toiminnan kehittämisosaamisesta ja juridisesta osaamisesta. Kerro hakemuksessasi, millaista osaamista toisit mukanasi hallitukseen!

Tutustu halutessasi nykyiseen hallitukseen blogissamme.

Miten haen mukaan?

Hallituksen jäseneksi haetaan täyttämällä alapuolelta löytyvä lomake.
Haku on auki 7.11.2021 saakka. Uusi hallitus valitaan yhdistyksen syyskokouksessa 27.11.2021. Hakijoiden on hyvä valmistautua lyhyesti esittelemään itsensä syyskokouksessa. Kokoukseen saapuu erillinen kutsu MiBin jäsenille 13.11.2021

Lisätietoja antavat hallituksen puheenjohtaja Marika Koivuniemi (marika.koivuniemi@mib.fi) ja varapuheenjohtaja Saara Unnanlahti (saara.unnanlahti@mib.fi).

Hae mukaan rakentamaan MiBistä kasvavaa ja elinvoimaista järjestökentän edelläkävijää!

lue blogiamme.png