MiB ja Fennia yhteistyöhön perheystävällisemmän työelämän ja perheiden riskienhallinnan parantamiseksi

Mothers in Business MiB ry ja Fennia aloittavat yhteistyön. Yhteistyön tavoitteena on edistää perheystävällistä työelämää sekä kehittää Fennian käytäntöjä perheystävällisenä työnantajana. Yhteistyön myötä MiBin jäsenille on tarjolla etuja Fennian henki- ja vahinkovakuutuksista.

Fennia on asiakkaidensa omistama vakuutusyhtiö, jolla on vahvat juuret ja pitkä, yli 140-vuotinen kokemus vakuuttamisesta. Fennia tarjoaa vapaaehtoisia ja lakisääteisiä vahinkovakuutuksia sekä henki-, säästö- ja eläkevakuutuksia yrityksille, yrittäjille ja yksityishenkilöille. Fenniaa kehitetään asiakasarvo edellä visiona olla vetovoimaisin, vastuullinen Fennia.

Fennian strategiasta, henkilöstöstä ja viestinnästä vastaavan johtajan Minna Schrey-Hyppäsen mukaan MiB-yhteistyön kautta Fennia pääsee kehittämään osaamistaan sekä kouluttamaan henkilökuntaansa.

- Pääsemme hyödyntämään MiBin koulutustarjontaa muun muassa tasa-arvoisen rekrytoinnin ja perheystävällisen johtamisen teemoista. Jotta Fennia voisi onnistua tavoitteissaan, jokaisen fennialaisen tulee tuntea yhteiset tavoitteet ja tuntea voivansa toimia niiden eteen. Tämä tarkoittaa työntekijöiden erilaisten elämäntilanteiden ja tarpeiden huomioon ottamista mahdollisuuksien mukaan - ja MiB on oiva kumppani kehittämään kanssamme perheystävällisiä toimintamalleja, toteaa Schrey-Hyppänen.

- Olemme iloisia saadessamme Fennian Trusted Partneriksemme, kommentoi Mothers in Businessin toiminnanjohtaja Annica Moore. - Tavoitteenamme on tasa-arvoisempi ja perheystävällisempi työelämä, ja yhdessä Trusted Partneriemme kanssa vaikutamme konkreettisesti työelämässä ja tuemme jäseniämme ura- ja perhearjen käänteissä.

Yhteistyön avulla lisätään osaamista perheiden riskienhallinnasta

Yhteistyön tarkoituksena on myös lisätä MiBin jäsenten osaamista perheen riskienhallinnasta.  Lapsiperheillä on usein laaja vakuutusturva ja esimerkiksi sairaskuluvakuutus, kotivakuutus ja lemmikkivakuutus ovat kunnossa. Henkivakuutus ja pysyvän työkyvyttömyyden turva unohtuvat kuitenkin usein. Henki-Fennian toimitusjohtaja Johanna Ahvenainen tuntee näiden vakuutusten merkityksen perheen riskien turvaamisessa:

- Henkivakuutus on kotitalouksien tärkein vakuutus, koska se antaa taloudellista turvaa pahimman sattuessa. Usein perheessä on vakuutettu kaikki muut paitsi vanhemmat. Onkin hyvä miettiä, miten läheiset tulisivat toimeen, jos toinen vanhemmista menehtyisi tai jäisi pysyvästi työkyvyttömäksi. Pääsimme jo kertomaan näistä teemoista keväällä MiBin aktiiveille, ja suunnittelemme parhaillaan, miten voisimme kertoa perheen riskienhallinnasta kaikille MiBin jäsenille, kertoo Ahvenainen.

Osana yhteistyötä kaikilla MiBin jäsenillä on mahdollisuus ostaa henkivakuutus ja pysyvän työkyvyttömyyden turva Fenniasta 25 % alennuksella kahden ensimmäisen vakuutuskauden ajalle. MiBin jäsenet saavat myös useimmista Fennian kodin ja perheen vakuutuksista 10 % jatkuvan alennuksen. Etuja voi saada Fennian ja MiBin yhteistyön ollessa voimassa.